lördag 25 juli 2009

Utställningskatt.. NOT ;)

Efter att ha avstyrt ytterligare ett kattfajt mellan F. och en grå katt som finns i krokarna mötte jag denna katt utanför dörren. Vilken vacker syn.. (smutskatten är i farten)

Ha inte en vit långhårig katt ute - resultatet är förödande särskilt om de heter Fläckis.

Detta krävde drastiska metoder, duschen nästa - till Fläckans förtret. Men utan klagan. Sitter och slickar sig för fullt nu. Förhoppningsvis luktar hon gott i några dagar. Inte mysigt att burra in ansiktet i pälsen när det luktar som hon hör hemma i kloakerna eller ngt.

Nåja imorgon när hon torkat blir det kamning och sedan är hon som ny igen :)


Kolla in min misse här här är hon bara 1år och har bott hos mig i några dagar.. Jämför med den tidigare bilden och se hur hon har förändrats. Pälsen, kragen, kattunge ansiktet är borta. Hon är så vacker min tjej, fast hon smutsar ner sig. I november blir hon 3år.

Här är Dino när han var 1år. Fashinerande hur mycke de förändras. Märkte först när jag började kolla gamla foton. Han ser så söt ut och lite skrämd, min lilla Dino.


Men nu är han ståtlig och vacker. Är så glad att jag skaffade dessa älsklingar. De är mitt allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar