onsdag 26 november 2008

Matte beter sig konstigt

hm.. matte har varit konstig senaste tiden Hon bara ligger och ligger i sängen. Fläckis hoppade upp och luktade på henne igår. Ingen reaktion. Sedan gjorde jag samma sak. Ingenting hände, inte minsta lilla klapp eller kel. Vi anade att något var fel så jag la mig nära matte i sängen och Fläckis lade sig nere vid hennes fotända. Det tyckte matte om. Om hon hade kunnat spinna som vi gör hade hon säkert gjort det. Kurr... kurr..

Sedan har matte spytt en massa. Vi har känt oss oroliga.. det var inga sådana där hårbollar som vi brukar. Matte var nog orolig att vi skulle smittas av henne, men som tur var kan vi ju inte det, det sa ju Husse.

Idag är Matte lite piggare, hon har varit upp någon gång ur sängen, men hon orkar inte busa med oss än. Jag har legat och myst med henne massor så hon ska bli bättre.

Tillslut tröttnade jag lite på hennes sovande så jag bestämde mig för att kissa lite i sängen. Då klev hon upp. Kände mig ganske taskig efter det.. hon var tvungen att gå till tvättstugan för att hitta tvätt tid. Men det fanns ingen. Snälla mormor kom och fixade det. Som tur var..

När matte inte hade tid att leka med oss passade jag på att leka lite herre på täppan med
Fläckis.. hehe jag vann såklart och fick favoritplatsen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar