onsdag 4 mars 2009

Glad att matte är hemma igen..

Aaa äntligen är matte tillbaka. Hon lämnade bort oss en HEL vecka, men vi har haft det toppen.
Vi har inte gett matte tid att blogga vi har tagit upp alla hennes tid med mys och bus.. måste ju ta igen förlorad tid *mjau*



Här ligger Dino på soffryggen och myser. purrr..



Fläckis har saknat fårskinnet.. tyvärr har hon börjat få konkurens om det. Dino vill också vara med på ett hörn.



Matte fick besök samma dag som vi kom hem. Då fick hon vackra tulipaner.. försökte få mig en smakbit man matte var snabbt framme och sa till. Hm när hon har sett "Mannen som talar med hundar" tycks hon tro att VI är hundar och ska behandla oss där efter. Säger till oss och så måste vi göra sitt och andra konster för att få godis. Hmf. inte bra..



Detta är standard nuförtiden. Fläckis i sängen med mig och hon måste ha kroppskontakt med mig på något sätt. Oftast flyttar hon runt några gånger under natten: vid fötterna, vid höften, bakom, ryggen på kudden ja.. jag behöver inte vara orolig på o jag rör mig och flyttar omkring minst lika mycket. Sådan matte sådan katt..

2 kommentarer:

  1. Kul att er människa kommit hem igen. Vi katter behöver ju liksom passas upp med jämna mellanrum. Vägra vara hund! *tass*

    SvaraRadera
  2. Mm matte har konstiga idéer ibland. När det vankas godis måste vi sitta, dansa och göra andra konstiga konster som en hund. Hel knäppt! men vill ju a godiset.. så

    SvaraRadera