fredag 6 februari 2009

Kattfunderingar

Det är så sorgligt. Jag har ingen kamera att fota kissekatterna, självklart ser jag jättefina bilder hela tiden i mitt huvud. Tillsvidare använder jag mig av alla hundratals bilder jag redan har som jag inte lagt ut. Här är en goding: Mammas lilla älskling sitter alltid i skostället när jag kommer hem. Hon ska alltid vara först för att hälsa



Alltså Dino är en riktig soffpotatis. Jag får kämpa ihjäl mig när det ska busas/motioneras. Fläckis är på men Dino.. ajaja. han rör på en tass och sedan bara stirrar på en. E du dum eller? Ska jag jaga den DÄR?


(det här var den busigaste bild jag hittade)


(här en desto busigare Fläckis)

Sak samma.. Nu har jag hittat Dinos ultimata leksak, som han kan sysselsätta sig med sig. helt otroligt. Ta plast ringen från Coops 2l juice paket och han blir som förbytt. En riktig vilding. Så underbart att se. Så nu köps BARA den juice. Hihi. Dino´s bästa leksak helt klart.

Kämpar fortfarande med kissproblemet. Känns tungt. Trodde det var över, men han började om. Läser tips om igen nu, men kommer inte fram till något klokt. Tror faktiskt att allt skulle lösa sig om de fick blir ute katter båda två. De skulle bli lyckligare och mer tillfredställda. Det har ju visat att det verkligen älskar det. Men det finns så många saker som går emot det:

1. Jag får inte ha katterna ute på området (fast många har det ändå)
2. Jag blir nervös att något ska hända dem: att de springer bort, inte hittar hem, blir påkörda, något är dum mot dem eller tar dem.. ja jag kan fortsätta. Är en riktig hönsmamma.

Kom gärna med tips och råd. Är i stort behov av det.


(Dino överlycklig utomhus, men bästa stället är stugan. Med all skog och spännande djur. Där vill Dino bo, Fläckis också)

Något Dino älskar är att dricka ur vattenglas, helst mina. Att de har en dyrvattenfontän spelar ingen roll, står det ett vattenglas framme måste han dricka ur det. Men de nya glasen är inge bra, hehe, om det inte är fullt kommer han inte åt vattnet för han fastnar med ansikte. Fy för smala glas mamma. HEHE

1 kommentar:

  1. Hej lina,haha vilka buskatter du har,gizmo e likadan med vattenglas,,han ska dricka där så fort han ser ett...kul,må så gott..

    SvaraRadera