tisdag 10 februari 2009

Våra kattvänner



Detta är RANDI en katt vän till oss. Eller vän och vän.. Fläckis brukar jaga henne. Då går det undan kan jag lova. De fräser mest på varandra. När vi är på stugan så vill alltid Randi komma in till oss (vi har egen stuga) och mysa, busa och tjuva mat. Haha, jag har tom fått min mamma att ge dem Hill´s kattmat istället för friskis och andra bugetmärken. Randi är skitnöjd.

Detta är en kissekatt som kommer från kullen som min mamma har varit så gullig och skött om innan, under och efter deras födelse tills de fick nya hem.

Så här såg de ut när jag fotade dem första gången:



Vi kunde inte skilja på dem på dem ibörjan. Alla var grå, tussiga och ubergulliga.

När de var 7 veckor såg de ut såhär:




Så småningom gav vi dem namnen..

Krokus - har fått ett nytt hem och heter nu CHILI



Krokus fick sitt namn av att han hade en liten böj på mitten av sin svans. Inte synlig men man kände den. Krokus eller Chili var den enda killen i kullen och blev bokad direkt. Han var en lite n morsgris som mest låg och diade hos mamma sin och var lite små skrajj av sig. Vad jag vet så mår han jättebra i sitt nya hem.

Rambolina - har också ett nytt hem och trivs där.



Rambolina var en bustjej men lite lugnare än sin syster Randi. Helgo och startade gärna bus och röj i hela huset. Rummet de bodde i fick renoveras efter deras vistelse. Nog för att det behövdes.
- Heltäckningsmattan åkte ut - kattkiss överallt.
- Tapeterna ner rivna på de flesta ställen. Haha

Randi - är busfröt som stannade i sitt stödhem



Randi fick sitt namn av sina två fartränder som dök upp på hennes rygg. Troligtvis pga av hennes tempo. Vi brukade säga att nu har motorvägen öppnat när Rambolina och Randi började.. Vilka underbara liv. Som sagt Randi stannade hos min mamma, pappa, lillebror och huskatten MYSAN. Till hennes förtret. men målet var att Randi skulle få lite fart på hennes fläsk. Hon är en riktig soffpotatis.

Mysan



Vän är nog fel ord att använda här, fast vän till familjen är hon ju. Mysan är ju min lilla ädelsten.
Åå hon är en så fin kissemiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar